بارگذاری...
خیابان فردوسی - مرکز تجارت جهانی فردوسی
02161908

طراحان تجارت جهانی   طراحان تجارت جهانی   طراحان تجارت جهانی   طراحان تجارت جهانی   طراحان تجارت جهانی   طراحان تجارت جهانی   طراحان تجارت جهانی

طراحان تجارت جهانی

دکوراسیون صرافی

 

دکوراسیون تجاری تاثیر قابل توجهی بر روی فروش، کسب درآمد، جذب مشتری و... دارد. از این رو بیشتر افراد سعی می کنند بر روی طراحی محیط های تجاری متمرکز شوند. چرا که بخش قابل توجهی از ترفندهای بازاریابی با این نوع دکوراسیون ها، قابلیت اجرا پیدا می کنند. دکوراسیون صرافی به عنوان یکی از مراکز تجاری، می تواند بر کسب درآمد و جذب مشتریان تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

دکوراسیون صرافی در چه بخش هایی انجام می شود؟

دکوراسیون صرافی در بخش های مختلف انجام می شود. این نوع دیزاین، ممکن است شامل انتخاب مبلمان، رنگ، نوع کفپوش و همچنین ارائه توصیه هایی برای تغییرات در چیدمان یا ساختار فضا باشد. پس از نهایی شدن طرح، دکوراتور داخلی بر اجرای پروژه نظارت خواهد کرد و اطمینان حاصل می کند که همه چیز طبق برنامه اجرا می شود.

طراحان تجارت جهانی

 

برای اینکه بتوانید دکوراسیون صرافی را به شکل مناسب و درخور طراحی کنید، باید با اصول طراحی فضا آشنایی داشته باشید. اصول طراحی یعنی رعایت قوانین و قواعد موجود برای فضای دکوراسیون تجاری و اداری.

 مسلماً فضای تجاری و اداری نیاز به رعایت اصول و قوانین خاص خود دارند. اگر نکات مهم در فضای دکوراسیون صرافی یا سایر مکان های تجاری رعایت نشود، این محیط چندان مورد توجه افراد مراجعه کننده و مشتریان قرار نخواهد گرفت. با توجه به اینکه مکان هایی همچون صرافی، دارای مشتریان بسیاری هستند، بنابراین مدیریت فضا در مورد آن ها اهمیت قابل توجهی دارد.

 دیزاین صرافی باید به شکلی باشد که امکان رفت و آمد و ارائه خدمات به هر مشتری، بدون هیچ گونه مزاحمت برای سایر مشتریان انجام شود. چنین امکانی نشان می دهد که برای دکوراسیون صرافی، وقت گذاشته شده و اصول کاربردی در مورد آن کاملاً رعایت شده است.

اصول اولیه در دکوراسیون صرافی

صرافی از جمله مکان های تجاری است که قشرهای مختلفی از جامعه همچون تاجران، توریست ها، مردم عادی، سرمایه‌گذاران داخلی و غیره را در خود جای می دهد. بنابراین این محیط تجاری، باید از نظر دیزاین کاملا حرفه ای و جذاب باشد.

دیزاین حرفه ای اما جذاب

دیزاین حرفه ای صرافی نشان می‌دهد که یک مکان کاملا معتبر، مطمئن و شاخص در میان مکان های تجاری است. همچنین جذابیت این محیط تجاری نیز نشان می‌دهد که به مشتریان خود احترام می گذارد و برای آن ها ارزش بسیاری قائل است. چنین دیزاینی امکان ارائه خدمات منظم با سرعت بالا را نیز فراهم می‌کند. مسلماً چنین مزایایی برای هر نوع شهروند و مشتری که به دکوراسیون صرافی مراجعه می‌کند، اهمیت قابل توجهی دارد.

کارآمد بودن فضا

 دکوراسیون صرافی علاوه بر اینکه نیاز به جذابیت و زیبایی دارد، باید کارآمد نیز باشد. منظور از کارآمد بودن این است که امکان ارائه خدمات در محیط به راحتی فراهم باشد. همچنین مشتریان از فضای در نظر گرفته شده برای ارائه خدمات، رضایت کامل داشته باشند. به عنوان مثال، فضا برای ارباب رجوع   بسیار فشرده، تنگ و آزاردهنده نباشد. همچنین در صورت طولانی شدن کار صرافی، فضای لازم برای استراحت مشتریان نیز در نظر گرفته شده باشد. این مسئله، از شلوغی بیش از اندازه صرافی و تداخل کار مشتریان با یکدیگر و همچنین به هم خوردن نظم عمومی فضای صرافی جلوگیری می کند.

مسائل امنیتی در دیزاین صرافی

مسائل امنیتی نیز در دکوراسیون صرافی، به اندازه کارآمد بودن و جذابیت ظاهری این فضا اهمیت دارد. افرادی که به صرافی مراجعه می‌کنند، از مدیر، مسئول و کارمندان این مجموعه انتظار دارند که حداکثر امنیت را برای ارائه  به مشتریان در نظر بگیرند. در این صورت، هم افراد مراجعه کننده به صرافی و هم مدیران و مسئولان صرافی احساس امنیت می کنند. با توجه به مبادلات مالی قابل توجهی که در صرافی ها انجام می شوند، وجود دکوراسیون و دیزاینی که بتواند امن ترین فضای ممکن را در صرافی به وجود دارد، مهم می باشد.

به روز بودن دکوراسیون صرافی

 دکوراسیون داخلی صرافی باید به روز باشد. این مسئله در نگاه مشتریانی که به دنبال مدرن بودن هستند، گزینه ای مهم تلقی می شود. اغلب افراد چنین تصوری دارند که یک دیزاین شیک و مدرن، می‌تواند خدمات بهتری در زمینه مبادلات ارزی یا سایر موارد به آن‌ها ارائه کند. البته ممکن است این تصور تا حد بسیاری درست باشد. چرا که اغلب مکان های تجاری و فضاهای اداری که بر روی دیزاین و محیط داخلی تمرکز می کنند، به دنبال آسایش و رفاه مشتریان هستند. همچنین به نگاه، سلیقه و نظر مشتریان خود اهمیت می دهند. در نتیجه مشتریان از خدمت رسانی این محیط ها، رضایت به مراتب بیشتری دارند.

پیشخوان پذیرش و فروش در دکوراسیون صرافی

 پیشخوان پذیرش و فروش یکی از مهمترین قسمت هایی است که در دیزاین صرافی تعریف می شود. زیرا مشتریان در نخستین ورود به صرافی، متوجه این قسمت می شوند. بنابراین دیزاین و طراحی مربوط به پیشخوان پذیرش و فروش نسبت به دیگر قسمت های صرافی مهمتر است. این پیشخوان باید از نظر نحوه طراحی و رنگ، با سایر دیزاین مربوط به فضای صرافی هماهنگی لازم را داشته باشد. همچنین ابعاد در نظر گرفته شده برای فضای پذیرش، متناسب با ابعاد مجموعه صرافی باشد.

 

طراحان تجارت جهانی

اگر شما محیط کوچکی برای ارائه خدمات به مشتریان در نظر گرفته اید، بهتر است پیشخوان پذیرش و فروش را نیز در ابعاد کوچکی سفارش دهید. چون در غیر این صورت، توازن و هماهنگی بین عناصر به کار گرفته شده در فضای دکوراسیون از بین خواهد رفت. علاوه بر باجه پذیرش و فروش، قسمتی نیز باید برای انتظار و استراحت مشتریان مدنظر قرار بگیرد. صندلی، مبلمان و مواردی که برای استراحت مشتریان انتخاب می شوند، باید از نظر ابعاد و رنگ با نوع محیط، کاملاً تناسب داشته باشند.

امنیت طراحی در صرافی چگونه تعریف می شود؟

 امنیت در نظر گرفته شده برای دکوراسیون صرافی بدین شکل تعریف می شود که برای نگهداری ارز و سایر موارد، از شیشه های ضد گلوله، درب های ضد سرقت و به مراتب طراحی پیچیده تری کمک گرفته می شود.

طراحی سقف و کفپوش صرافی

دیزاین مربوط به سقف و کفپوش نیز می‌تواند به اندازه سایر عناصر به کار گرفته شده در دکوراسیون صرافی، اهمیت داشته باشد. صرافی نیز باید متناسب با متراژ آن انتخاب شده باشد. این مسئله راحتی مشتریان را نیز در فضای صرافی فراهم می کند. اگر تصمیم دارید سبک دکوراسیون صرافی مدرن را به اجرا درآورید، احتمالاً با یک دیزاین ساده مواجه خواهید شد. در طراحی مجلل میز سقف های کشسان کاذب یا کناف می توانند گزینه مناسبی برای طراحی باشند. چرا که این سقف ها، امکان تزیین و زیباسازی فضای صرافی را فراهم می کنند.

سرامیک های لوکس و سنگ های مقاوم در برابر سر خوردن می توانند بهترین گزینه برای کفپوش دکوراسیون صرافی باشند. متریالی که برای کفپوشی محیط انتخاب می شوند، باید مقاومت قابل توجهی داشته باشند. چرا که این محیط ها به شکل ممتد تحت فرآیند شستشو و تمیز کاری قرار می گیرند. همچنین با توجه به رفت و آمد و ترافیک بالایی که دارند، مرتبط تحت فشار و اعمال وزن هستند. بنابراین باید از متریال مقاومی انتخاب شده باشند.

اهمیت رنگ آمیزی در دکوراسیون صرافی

 رنگ آمیزی دکوراسیون صرافی نیز به اندازه سایر پارامترهای آن تاثیر گذار است. حدالامکان از رنگ های تیره برای چنین فضایی استفاده نکنید. چرا که آن ها به شکل ناخودآگاه، این تصور را در ذهن مشتریان ایجاد می کنند که محیط صرافی ناآرام است. بهتر است پیش از انتخاب رنگ برای فضای صرافی، درباره روانشناسی رنگ ها و تاثیر هر کدام از آن ها بر ذهن افراد اطلاعات لازم را به دست آورید. چون در این صورت، می‌توانید انتخاب آگاهانه و مناسب تری داشته باشید. اگر تمایل دارید از رنگ تیره در محیط صرافی استفاده کنید، حتماً این رنگ را به همراه رنگ متعادل کننده به کار ببرید. به عنوان مثال رنگ سیاه و سفید، ترکیبی جذاب و کاملاً متعادل در فضای دکوراسیون صرافی است.

 

طراحان تجارت جهانی

 

رنگ ترکیبی سیاه و سفید در سبک های مدرن نیز بسیار استفاده می شود. رنگ های خنثی با توجه به اینکه می‌توانند زمینه کاری مناسبی برای دیگر عناصر دکوراسیون باشند، همچنین تناسب قابل توجهی با دیگر رنگ ها دارند، بنابراین به عنوان رنگ زمینه دکوراسیون صرافی انتخاب می شوند. متریالی همچون چوب هایی با روکش اپوکسی یا ام دی اف در فضاهای اداری و تجاری بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. چرا که این نوع متریال ها، با توجه به طراحی و رنگ هایی که دارند، در دکوراسیون کلاسیک و مدرن جایگاه مناسبی پیدا کرده اند.

نکته قابل توجه در دکوراسیون صرافی این است که رنگ سقف و دیوار این مجموعه به عنوان رنگ زمینه و البته رنگ غالب آن در نظر گرفته می شود. در حالی که عناصری همچون صندلی انتظار مراجعه‌کنندگان یا باجه فروش و پذیرش به عنوان رنگ ثانویه در دکوراسیون، مطرح می شوند. این رنگ ها در نهایت باید با هم همخوانی و هماهنگی لازم را داشته باشند.

  برای محیط های تجاری و اداری که به شکل ممتد در معرض رفت آمد قرار دارند، بهتر است از رنگ های متضاد و مکمل در کنار هم استفاده شود. به عنوان مثال ترکیب رنگ هایی همچون سفید و مشکی، نارنجی و قهوه ای، بنفش و زرد، آجری و کرم، آبی و نارنجی، مشکی و خاکستری می توانند گزینه های مناسبی برای دکوراسیون صرافی باشند.

نورپردازی در صرافی

نورپردازی از عناصری است که همواره در دکوراسیون صرافی مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر نورپردازی این مجموعه به درستی انجام شده باشد، باعث می شود فضای آن، دلباز، جذاب و پر از انرژی مثبت به نظر برسد. پیش از اینکه، اقدام به نورپردازی کنید، ابتدا بر روی نورگیری مناسب محیط تمرکز کنید، پنجره هایی با دید یک طرفه و پنجره های هوشمند می توانند برای تامین نور فضای صرافی مناسب باشند. تامین نور و روشن کردن فضای صرافی، باید با توجه به حفظ حریم شخصی ارباب رجوع و مشتریان انجام شود. بنابراین از همان ابتدای بحث نورگیری و نورپردازی، این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید.

 

طراحان تجارت جهانی

 

اگر فضای صرافی به گونه ای است که امکان تامین نور به شکل طبیعی وجود ندارد و صرافی در یک مکان سربسته قرار دارد، بهتر است از تکنیک های نورپردازی حرفه ای برای چنین محیطی استفاده کنید. نورپردازی در سقف های کشسان یا کاذب به شکل ترکیبی انجام می شود. به عنوان مثال نورهای مهتابی و نورهای خورشیدی معمولاً در فضای دیزاین صرافی با هم مورد استفاده قرار می گیرند. فضای صرافی به گونه ای است که باید روشنایی حداکثر داشته باشد. برای متعادل کردن این روشنایی، در کنار نورهای خورشیدی از نورهای مهتابی یا تاکیدی نیز کمک گرفته می شود.

رعایت فواصل در فضای صرافی

طراحی صرافی باید دارای نظم خاصی باشد. منظور از نظم، این است که فواصل بین عناصری که در چنین محیطی قرار می‌گیرند، کاملاً رعایت شود. به طوری که هیچ کدام از این المان ها و عناصر، مزاحم یکدیگر نباشند و فضای صرافی را شلوغ نشان ندهند. به عنوان مثال، میز پیشخوان در فاصله مناسبی با اتاق مدیریت قرار داشته باشد. همچنین بهتر است این اتاق نسبت به پیشخوان پذیرش و فروش، با یک راه پله در یک نیم طبقه مجزا،  تفکیک شود. فضای انتظار ارباب رجوع و مشتری نیز باید به شکل استاندارد طراحی شده باشد. طوری که ارباب رجوع بتواند به راحتی از این فضا استفاده کند.

 ایده های چیدمان صرافی

دکوراسیون صرافی می‌تواند مانند هر فضای تجاری و اداری دیگر پیرو سبک خاصی از دکوراسیون باشد. در این نوع سبک ها، تمام عناصر، المان ها، رنگ ها، تزیینات و سایر موارد الحاقی  دکوراسیون، متناسب با آن، انتخاب می شوند.

 در سبک مدرن حدالامکان از شلوغی فضا خودداری می شود. خطوط منظم، طرح های ساده، متریال ساده، به کار بردن رنگ های روشن و خنثی، دوری کردن از تزیینات، جای دادن وسایل و لوازم کاربردی و اساسی، از مواردی  است که برای طراحی مدرن دکوراسیون صرافی در نظر گرفته می شود.

 

طراحان تجارت جهانی

 

سبک معاصر از جمله سبک هایی است که بسیار با سبک مدرن اشتباه گرفته می‌شود. جدیدترین ترندها را می توان در سبک معاصر پیدا کرد. یکی از مزایای این سبک، این است که در چنین سبکی، طراح قدرت عمل زیادی دارد. طوری که می تواند فضای صرافی را با ترکیبی از مدل های مختلف چیدمان کند.

 سبک کلاسیک با متریال لوکس و گران قیمت، رنگ های تیره، استفاده از چوب و طراحی لوکس و پیچیده خود را نشان می دهد. این سبک نیز می‌تواند برای دکوراسیون صرافی مورد استفاده قرار بگیرد.

 سبک روستایی یا روستیک در محیط هایی که رفت و آمد زیادی دارند، پیشنهاد می شود. چرا که این سبک، فضای کاملا صمیمانه، آرام و پر از انرژی مثبت را به افراد مراجعه کننده انتقال می دهد. به همین خاطر برای فضای صرافی توصیه می شود. با ما همراه باشید ...

 

500 کاراکتر باقیمانده است


اشتراک گذاری:
    

طراحان تجارت جهانی

گروه طراحان تجارت جهانی

 

  • مدیرعامل: مهندس آزیتا کلائی
  • نشانی: تهران - خیابان فردوسی - مرکز تجارت جهانی فردوسی
  • تلفن:  09121307272 - 09199791119 - 02161908
  • ایمیل :

 

  • طراحی و دکوراسیون شعب موسسه اعتباری ثامن
  • ساختمان اداری و مدیریت لیزینگ ایرانیان
  • طراحی و دکوراسیون برج تجارت جهانی فردوسی
  • طراحی نمای ویلاهای کلاردشت
  • طراحی و دکوراسیون هتل IBIS
  • بانک تجارت کلیه شعب
  • صرافی شیرزادیان واقع در برج کوه نور
  • صرافی راشد ملاصدرا
  • صرافی بانک توسعه صادرات ایران

کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به گروه طراحان تجارت جهانی میباشد.

اتصال اینترنت وجود ندارد